עורכי דין ! עורך דין ! עו"ד

עורכי דין ! עורך דין ! עו"דעורכי דין ! עורך דין ! עו"דעורכי דין ! עורך דין ! עו"דעורכי דין ! עורך דין ! עו"דעורכי דין ! עורך דין ! עו"דעורכי דין ! עורך דין ! עו"דעורכי דין ! עורך דין ! עו"דעורכי דין ! עורך דין ! עו"ד
עורכי דין ! עורך דין ! עו"ד

תגיות לעמוד: עורך דין עורך דין דיני אינטרנט עורכי דין לשון הרע זכויות יוצרים פיצויי פיטורין עו"ד תקנון גילוי נאות הוצאה לפועל תביעה ייצוגית gurl shi  תקשורת בית משפט גביית חובות פשיטת רגל

 

צור קשר

 

ייעוץ משפטי

 

הפוך לעמוד הבית

 

הוסף למועדפים

 

תקנון אינטרנט

 

 

 

בתי המשפט

 

חוקים

 

מאמרים

 

אינדקס עורכי דין

 

פנייה במייל

 

כותבים עלינו

 

מעורבות חברתית

 

שכר טירחה מינימלי

 

השקעות ויזמות

 

   

ִ

פסקי דין

ילדים ישראלים נ. ממשלת ישראל

 

 

בפני:  

כבוד הנשיאה ד' ביניש

 

כבוד השופטת א' פרוקצ'יה

 

כבוד השופטת ע' ארבל

 

העותרים:

1. ילדים ישראלים

 

2. מוקד סיוע לעובדים זרים

 

3. האגודה לזכויות האזרח בישראל

 

4. רופאים לזכויות אדם

 

5. המרכז לפלורליזם יהודי - התנועה ליהדות מתקדמת בישראל

 

6. קו לעובד

                                          

 

נ  ג  ד

                                                                                                    

המשיבה:

ממשלת ישראל

                                          

עתירה למתן צו על תנאי וצו ביניים

                                          

תאריך הישיבה:

ז' באלול התש"ע      

(17.08.2010)

 

בשם העותרים:

עו"ד יונתן ברמן; עו"ד עודד פלר

 

בשם המשיבה:

עו"ד רועי-אביחי שויקה; עו"ד ענר הלמן

 

 

 

פסק-דין

 

הנשיאה ד' ביניש:

 

           עניינה של העתירה שלפנינו בהחלטת הממשלה מס' 2183 מיום 01.08.2010 בעניין "הסדר לשעה למתן מעמד לילדי שוהים שלא כחוק, הוריהם ואחיהם הנמצאים בישראל", לפיה יש להגיש בקשות לקבלת מעמד בישראל מכוח אותה החלטה בתוך 21 יום, אשר נקבעו על ידי המשיבים עד לתאריך 31.08.2010.

 

 

 

           העתירה אינה מופנית כנגד ההחלטה גופה, אלא כנגד לוח הזמנים הקצר שניתן למשפחות הילדים כדי שיגישו בקשותיהם למשרד הפנים, בעיקר מפנה העותרת לקשיים שעלולים להיות לפונים המתקשים להשיג דרכונים ותעודות לידה.

 

           המדינה הגישה תגובה בכתב לעתירה וזו נתמכת בתצהיר שנחתם בידי ראש מינהל אכיפה וזרים במשרד הפנים, אשר גם התייצב היום בבית המשפט.

 

           על פי האמור בהודעת המדינה, על  הליך הגשת הבקשות למשרד הפנים להתחיל במועד שנקבע, היינו עד ליום 31.08.2010, בלשון התגובה "מועד זה נועד להביא בראש ובראשונה למיון ראשוני בין מבקשי מעמד העומדים בקריטריונים המהותיים שנקבעו בהחלטת הממשלה, לבין אלו שאינם עומדים בקריטריונים ונדרשים לעזוב את המדינה".

 

           על פי החלטת הממשלה כפי שמשרד הפנים החליט ליישמה מי שהגיש במועד בקשה הנתמכת במסמכים המלמדים כי הוא עומד בקריטריונים המהותיים, בקשתו תתקבל ותיבדק גם אם אין היא כוללת את כל המסמכים הדרושים בשלב זה. אחר כך יינתן לפונים זמן להשלים את המסמכים החסרים, ואם עברו את הסף המהותי המינימלי, תהיה התחשבות בזמן הדרוש להם להשלמת מסמכים מסוג דרכון זר בתוקף, או תעודת לידה שבה רשום גם האב, וזאת נוכח קשיים שעלולים להתעורר לעתים ביחס למסמכים אלה, או גם אחרים.

 

           לפונה אף יימסר בלשכת רישום האוכלוסין טופס ובו רשימת המסמכים החסרים וטעונים השלמה.

 

           בסעיף 28 לתגובת המדינה מיום 16.08.2010, נכתב בזו הלשון:

 

"יודגש כי ככל שיימצא שנותרו בעיות פרטניות במקרה קונקרטי של מבקש פלוני, שעל פני הדברים עומד בקריטריונים המהותיים שנקבעו בהחלטת הממשלה, ובכפוף לכך שאותו מבקש ישתף פעולה בצורה מלאה עם משרד הפנים ויפעל להשגת מסמך זה או אחר במהירות האפשרית - משרד הפנים יפעל לפתרונן".

 

 

 

 

           זאת ועוד, בעת הדיון בעקבות הערותינו הודיע לנו ראש מינהל אכיפה וזרים במשרד הפנים, כי כל מי שיגיש בקשה שתתקבל לבדיקה יקבל אישור לידו שאכן פנה והגיש בקשה במועד. בתום הדיון לפנינו טען בא-כוח העותרת כי עד לתחילת שנת הלימודים, המועד שנקצב להגשת הבקשות, יש חשש ממשי שחלק מהמבקשים הפוטנציאליים שחלים עליהם תנאי הסף אינם יודעים כלל על החלטת הממשלה, עקב היותם רחוקים ממרכז הארץ ומבתי הספר שבהם בדרך כלל נמסר המידע הדרוש, ומטעם זה ביקש להאריך את המועד להגשת הבקשות מעבר לתקופה שנקבעה בהחלטת הממשלה.

 

           לא ראינו עילה למתן צו על תנאי כדי להתערב בהחלטת הממשלה בעניין זה.

 

           ראשית, ההחלטה האמורה התפרסמה ברבים ויש להניח כי האוכלוסייה המעוניינת, בוודאי ברובה המכריע שמעה על דבר קיומה. נמסר לנו היום כי בארץ פועלות 3 לשכות מרשם בבאר-שבע, בתל-אביב ובחיפה, ובהן עובדים מיוחדים שהוכשרו לקבלת הבקשות וגם נציגי העותרת ומתנדבים אחרים מסייעים לפונים במקום. עד היום כבר הוגשו 310 בקשות ורק 18 מהן נדחו על הסף.

 

           אנו מניחות כי אם אכן יתגלו מקרים חריגים של אנשים המתגוררים במקום מרוחק שיוכלו להראות טעם מיוחד אשר בגינו לא פנו במועד, בעיקר בשל היעדר מידע, או נסיבות אישיות חריגות שמנעו הגשת הבקשה, יבחן משרד הפנים בקשות מיוחדות אלה לגופן. אין באמור כדי להאריך מועד לכל המעוניינים, וחריגים בלבד ייבחנו באופן פרטני.

 

           בכפיפות לאמור לעיל ועקב ההודעות שנמסרו לנו היום במסגרת הדיון בעתירה בדבר אופן הטיפול בבקשות, העתירה נדחית ללא צו להוצאות.

 

           ניתן היום, ז' באלול התש"ע (17.08.2010), בפני באי-כוח הצדדים.

 

 

ה נ ש י א ה                                   ש ו פ ט ת                                   ש ו פ ט ת

 

 

 

 

 

 

דף הבית | פרופיל | תחומי עיסוק | קישורים | קריירה| מפת האתר|תקנון |צור קשר| עורך דין | לשון הרע I זכויות יוצרים I הוצאה לפועל I אינטרנט I פלילי I רישוי עסקים I משפחה I גירושין I נדל"ן I מקרקעין I חוזים I נזיקין I נוטריון I פשיטת רגל I תאונות דרכים I עבודה  I פיצויים I פיטורין I צוואה I תביעה ייצוגית I בג"ץ I רשלנות I גביית חובות I הוצל"פ I הסכם ממון I עורכי דין I פורטל משפטי I  תקשורת I דיני רשת | דף הבית | טפסים | הוצאה לפועל | קישורים | קריירה | English | תקנון | עו"ד | עורכי דין | צור קשר פורטל משפטי| תביעה ייצוגית I חוקים I מאמרים I בתי משפט I קבלה | עורך דין
Copyright © 2004 NOAM KURIS Law Offices and Mediation. All rights reserved.